Nokian WR A4

- Новата Nokian WR A4 – забравете за прогнозата за времето
- Спортно шофиране, първокласно сцепление на сняг
- Повишено сцепление през зимата на сухи, мокри и заснежени пътища, благодарение на технологията „Functional Performance Siping”
- Изключително стабилно и балансирано поведение при високи скорости
- Максимален комфорт
 
 
 Новата спортна гума Nokian WR A4 от най-северния производител на гуми в света предлага оптималното съчетание от прецизно маневриране и надеждно сцепление през зимата. Технологията „Functional Performance Siping” и каучуковата смес „Performance Traction Silica” са най-модерните иновации от изобретателя на зимната гума, които се справят с всички природни стихии през зимата в България и с резките температурни промени. Те гарантират абсолютно балансирано шофиране при снежна буря, киша, пороен дъжд или напечен от слънцето асфалт, което позволява по-бързо шофиране. Вдъхновен от природата, нарезът във вид на стоножка върху централното ребро е последното нововъведение за първокласно зимно сцепление от шампионите в разработката на продукти в Nokian Tyres. Назъбените 3D нарези, които приличат на стоножка, зацепват повърхността на пътя, увеличавайки до максимум сцеплението на сняг и стабилното управление.
 Гамата от размери на тази първокласна зимна гума за високоскоростни автомобили включва размери от 16 до 21 инча и скоростни индекси от H (210 км/ч) до W (270 км/ч). Богатата гама включва и размери за модерните електромобили, например Tesla Model S. Специалните продукти в гамата използват технологията Flat Run, а много от продуктите са обозначени с „ХL” за най-голямата възможна товароносимост за конкретния размер.
 Тази зима шофьорите в България вече успяха да се насладят на победителите в тестовете, създадени от пионера в зимните гуми: Nokian WR D4 с оценка „клас A” за сцепление с мокра настилка и всесезонната гума Nokian Weatherproof за целогодишна употреба. Новата Nokian WR A4 допълва гамата зимни гуми на Nokian Tyres за Централна Европа – една от най-богатите и модерни продуктови гами в бранша. Тази безкомпромисна зимна гума е представител на новото поколение, наследник на модела Nokian WR A3 – победител в сравнителните тестове на автомобилните списания. Пълната гама от този нов първокласен продукт ще стане достъпна за потребителите през есента на 2016 г.
 Проверена безопасност
 Подобреното сцепление в условия на сняг и киша на спортната Nokian WR A4 е плод на повече от 4 години разработка. Шарките, структурите и каучуковите смеси на протектора са най-модерното финландско постижение, плод на хиляди часове компютърно моделиране, лабораторни сравнения и автентични тестове при различни условия. Повече от половината средства за разработване на продукти Nokian Tyres отделя за безпощадно тестване по целия свят.
 Параметрите за безопасност на Nokian WR A4, шампионът в променливи зимни условия, бяха усъвършенствани в собствения тестов център на Nokian Tyres – „Белия ад” в арктическата зима в Ивало, Лапландия. Уникалният метод на тестване за планинг в киша, използван на тестовото трасе в Нокия, издигна на ново ниво способностите за справяне с кишата. Забележителните качества върху мокра и суха настилка бяха усъвършенствани на централноевропейските тестови трасета в Германия и Испания.
 Сигурно, безпроблемно шофиране
 Nokian WR A4 е с асиметрична шарка на протектора, което позволява прецизно маневриране и реакция на гумата както върху чиста настилка, така и в киша. Отличната управляемост и способността да се справя с всички природни стихии през зимата са резултат от няколко иновации и по-конкретно от технологията „Functional Performance Siping”, при която всяка зона, блок и канал в стилната шарка на протектора има своя собствена, компютърно оптимизирана роля. Твърдото външно рамо, нарезът тип „стоножка” в централната зона и нарезите, оптимизирани за всяка отделна зона, които действат с пълна сила и върху вътрешното рамо, създават контролирана комбинация, която позволява на Nokian WR A4 да се търкаля безопасно и приятно.
 При новата зимна гума Nokian WR A4 най-модерните технологии наистина са в услуга на функционалността и нуждите на водача. Управлява се толкова прецизно, колкото лятна гума, върху сухи и мокри магистрали или в натовареното градско движение. При снеговалеж тя запазва очакваното сцепление и в дълбок сняг, и във винаги опасната киша. "Винаги можете да разчитате, че тя ще ви заведе безопасно у дома" – казва Оли Сепала, директор „Продуктово развитие” в Nokian Tyres. - "Здравото и твърдо външно рамо гарантира стабилно, контролируемо маневриране при високи скорости. Различните по размер блокове на протектора не могат да се движат при увеличаване на скоростта, тъй като са здраво свързани един за друг чрез опорните повдигнати краища на жлебовете. Нарезите с 3D заключване на блоковете на протектора подобряват страничната здравина. Nokian WR A4 реагира бързо и прецизно по време на движение и поддържа ниско ниво на шума. Това е най-безшумната централноевропейска зимна гума в гамата на Nokian Tyres".
 Максимално сцепление на сняг – Нарез „стоножка”
 Централната зона е доминирана от солидно надлъжно ребро, съставено от блокове на протектора с назъбени нарези, които приличат на следи от стоножка. Зигзагообразният триизмерен нарез тип „стоножка” осигурява максимална контактна повърхност и действа с пълна сила при различните ъгли на завъртане, като увеличава сцеплението на сняг и киша и подобрява управлението. – Сцеплението остава здраво, според очакванията. Водачът усеща лесно границите на сцеплението, което особено улеснява бързото маневриране на пътища, хлъзгави поради сняг или киша. Освен това реброто има връзки в краищата на блоковете, които ограничават движението им. Това намалява съпротивлението при търкаляне, което от своя страна подобрява горивната ефективност и износоустойчивостта – казва Сепала.
 Ветрилообразният дизайн на реброто на вътрешното рамо с функционални блокове на протектора и ножовидни канали ефикасно отвежда снега и кишата встрани от контактната повърхност. Нарезите, разположени на зиг-заг под различни ъгли, осигуряват ефективно надлъжно сцепление и в частност, сцепление при ускоряване върху сняг. Широките надлъжни канали осигуряват странично сцепление. Отличното сцепление през зимата е допълнително подобрено от шарката на блоковете, оформена върху централното ребро от страната на вътрешното рамо. На места по него има връзки и нарези. Малките, силно нарязани блокчета на протектора имат нарези, които се редуват през един отляво и отдясно.
 Повече безопасност през зимата, отлична управляемост
 Блоковете върху рамото на този шампион по сцепление имат дълбоки, гъсто разположени нарези, специално проектирани за всеки блок на протектора, с намаляваща височина от центъра към рамото. "Този прецизен дизайн подобрява сцеплението на сняг, както и реакцията по време на шофиране, необходима за завиване и смяна на платната. Блоковете на протектора се поддържат също и от здравите стъпаловидни канали, които увеличават здравината и подобряват управляемостта" – казва Сепала. - " Ръбовете на надлъжните канали на Nokian WR A4, надеждна гума във всякакви зимни условия, имат снежни зъбци, които подобряват надлъжното сцепление, особено на сняг." Тестовете показват, че Nokian WR A4 предлага първокласно сцепление и управляемост на мокри и сухи пътища. Най-големите подобрения са постигнати върху сняг, където сцеплението и управляемостта са с 5% по-високи в сравнение с Nokian WR A3.
 Ефективна защита от аквапланинг – Технологията „Coanda”
 По зимните пътища в България обикновено има вода. Вдлъбнатините на пътя увеличават значително риска от аквапланинг. Новата технология „Coanda” предотвратява риска от аквапланинг. При Nokian WR A4 ръбът на блоковете на протектора върху вътрешното и външното рамо е снабден с елемент, който позволява по-ефективно насочване на потока вода към напречните канали. Отвеждането на водата и кишата се ускорява и от полираните надлъжни канали, а за първи път – също и от полираните напречни канали, които ускоряват изтичането на водата.
 Каучуковата смес „Performance Traction Silica” осигурява забележително сцепление
 Сместа за протектора на новата гума е уникално съчетание от типа каучукова смес на гумата Nokian Hakkapeliitta, разработена за най-тежката и студена зима на Севера, и смес на основата на силициев диоксид, която осигурява отлични характеристики при по-меко време. Крайният резултат е каучуковата смес Performance Traction Silica – съвършено нова разработка, която съдържа функционални еластомери, естествен каучук, силициев диоксид и масло от рапица и осигурява максимално сцепление както на сняг, така и на мокра настилка.
 Естественият каучук и маслото от рапица в тази уникална смес, прецизно проектирана за спортно шофиране, гарантират запазване на отличното сцепление през зимата, независимо от температурните промени и изминатите километри. Търкалящата се с лекота шарка на протектора и високотехнологичната зимна каучукова смес се усещат в отличната износоустойчивост и икономиите на гориво. Nokian WR A4 има изключително ниско съпротивление при търкаляне, по-нисък разход на гориво и по-малко вредни емисии в сравнение с по-традиционните си конкуренти.
 Комфортно и безшумно шофиране
 Освен безопасността, комфортът също е основен елемент от удоволствието от шофирането. Прецизно оптимизираната структура на протектора и последните иновации гарантират безшумния и плавен контакт на Nokian WR A4 с пътя при различни скорости и различни пътни настилки. Технологията Silent Sidewall Technology подобрява комфорта на шофиране. Специално създадената каучукова смес между страничната стена на гумата и протектора филтрира активно шума и вибрациите, породени от пътната настилка, като предотвратява проникване на дразнещите ухото звукови вълни през страничната стена на гумата към джантата и от там – в купето на автомобила.
 Разработена е и специална прилепваща каучукова смес за борда на гумата Nokian WR A4. Тя също ефективно намалява шума в купето, като смекчава вибрациите от основата на гумата.
 Индикаторът за зимна безопасност повишава сигурността и комфорта при шофиране
 Добрите гуми са предпоставка за безпроблемно шофиране през зимата. Протекторът има индикатор за безопасно шофиране (DSI), разработен и патентован от Nokian Tyres, който повишава безопасността при зимни условия. Той има и символа „снежинка” на индикатора за зимна безопасност (WSI). Допълнителните полета в информационната зона на страничната стена на гумата предлагат повече сигурност и комфорт.
 При смяна на гумата информационната зона може да се използва за записване на правилното налягане при напомпване, мястото на монтаж на гумата и силата на затягане на гайките на колелото. Правилното налягане на гумите позволява по-прецизно управление на автомобила, по-малко повреди по гумите и по-ниски разходи за гориво.
 Основни иновации: Технология „Functional Performance Siping”.
 По-добро сцепление през зимата, усещане за управляемост. Всеки блок и нарез в стилната шарка на протектора има точно определена форма и роля, което се усеща в отличното сцепление и управление. Твърдото външно рамо, нарезът тип „стоножка” в централната зона и нарезите, оптимизирани за всяка отделна зона, създават контролирана комбинация, която позволява на Nokian WR A4 да се търкаля безопасно и приятно в променливите зимни условия в Централна Европа.
 Нарез „стоножка”. Максимално сцепление на сняг, прецизно управление.
 Централната зона е доминирана от солидно надлъжно ребро, съставено от блокове на протектора с назъбени нарези, които приличат на следи от стоножка. Зигзагообразният триизмерен нарез тип „стоножка” осигурява максимална контактна повърхност и действа с пълна сила при различните ъгли на завъртане, като увеличава сцеплението на сняг и киша и подобрява управлението.
 Каучукова смес „Performance Traction Silica”.
 Отлично сцепление, отлична износоустойчивост, нисък разход на гориво. Каучуковата смес, която съдържа естествен каучук, силициев диоксид и масло от рапица, осигурява отлично сцепление през зимата. Тази най-модерна, иновативна смес подобрява също стабилността при шофиране и износоустойчивостта. Маслото от рапица осигурява устойчивост на разкъсване. Здравината на гумата я прави изключително устойчива на износване, удари и спуквания. Големите количества естествен каучук и масло от рапица гарантират запазване на отличното сцепление през зимата, независимо от температурните промени и изминатите километри. Изключително ниското съпротивление при търкаляне води до нисък разход на гориво.
 Стъпаловидни канали. Отлична управляемост.
 Блоковете на протектора върху раменете на гумата се поддържат от стъпаловидните канали, които увеличават здравината и подобряват управляемостта. Снежни зъбци. Здраво сцепление на сняг. В надлъжните канали на блоковете на протектора са оформени снежни зъбци, които осигуряват така необходимото сцепление върху зимни пътища. Снежните зъбци зацепват безмилостно повърхността при мек сняг и мек терен.
 Технологията „Coanda” на Nokian Tyres. Ефективно предотвратяване на аквапланинг.
 Извитата, дъгообразна форма на блоковете на протектора на вътрешното и външното рамо ускорява изтичането на водата от надлъжните в напречните канали. Отличните свойства за предотвратяване на аквапланинг се запазват дори когато гумата се износи.
 Технологията „Silent Sidewall”. Повече комфорт при шофиране.
 Специално създадената каучукова смес между страничната стена на гумата и протектора филтрира активно шума и вибрациите, породени от пътната настилка, като предотвратява проникване на вредните, дразнещи ухото звукови вълни през страничната стена на гумата към джантата и от там – в купето на автомобила. Специална прилепваща каучукова смес. Оптимизирана издръжливост, по-малко шум при търкаляне. Каучуковата смес прилепва гъвкаво към борда на джантата, което гарантира по-голяма издръжливост в областта на борда. Освен това тази иновация ефективно намалява шума в купето, тъй като смекчава вибрациите от основата на гумата и не допуска преминаването им в гумата и оттам – в купето на автомобила. Полирани канали. Безопасност и елегантност. Полираните надлъжни и странични канали улесняват отстраняването на снега и кишата.
 

Предлагаме голямо разнообразие от автомобилни гуми