Редовната смяна на спирачните накладки и / или спирачните дискове е един от най-важните ремонти по поддръжката на вашия автомобил. Функциониращата спирачна система е от значение не само за вашата собствена безопасност в движението по пътищата, но и за безопасността на други участници в него. За да можете да спрете колата си по всяко време, а особено при аварийна ситуация, трябва редовно да проверявате спирачните накладки и спирачните дискове и да ги подменяте, ако показват признаци на износване.
В автомобилите се използва така наречената „фрикционна спирачна система“. При нея, чрез триене, се преобразува кинетична енергия в топлина. Спирачната течност прехвърля налягането, което се упражнява върху спирачния педал към спирачката на колелото. Спирачните накладки притискат спирачния диск или барабана, създавайки триене - колата се забавя. При електрическите, хибридните и Plugin автомобилите, допълнително се използва „рекуперативна спирачна система“, която зарежда батериите. Това преобразува кинетичната енергия в електрическа и използва електродвигателя като генератор.
Съвременните спирачни системи издържат приблизително между 40 000 и 120 000 километра. Колко бързо се износват зависи от стила на шофиране, превозното средство и региона на каране. В допълнение към механичното износване, корозията от влиянието на околната среда (влага и пътна сол), също може да се превърне в проблем и да доведе до непоправими щети.
При по-старите автомобили спирачните накладки обикновено се износват по-бързо и трябва да се сменят много по-рано и независимо от дисковете. В съвременните автомобили накладките и дисковете обикновено се сменят едновременно. В днешно време много превозни средства имат индикатор за износване на спирачната накладка.
Ако това работи механично, има метален щифт, който надрасква спирачния диск. В случай на наличие на електронен индикатор за износване, на таблото се появява светлинна индикация, когато покритието е износено.
Ако дисковете са толкова износени, че трябва да се сменят, винаги се сменят и спирачните накладки. Дори и още да не са износени. Смяната на спирачните накладки е важна: В противен случай спирачната ефективност може да бъде влошена или може да има шумове от триене и съответно по-бързо износване. Освен това спирачките се сменят аксиално, т.е. на цялата ос едновременно. По този начин автомобилните експерти гарантират, че спирачното усилие е равномерно разпределено между двете колела на оста и че сте в безопасност на пътя.
Добре е да знаете: Ако чуете скърцащ шум при спиране, моля, отидете до най-близкия сервиз и проверете спирачките си там. Такива смущаващи шумове не е задължително да показват износена повърхност. Понякога обаче това може да е индикация за неправилно сглобяване или материален дефект.
Веригата автосервизи MOTOEXPERTразполага с покритие в 13 града в страната. Оборудването е от най-висок клас. Нашите специалисти могат да се погрижат подобаващо за вашия автомобил. Ние разполагаме и с 8 пункта за технически прегледи. При ГТП, една от основните системи, които се проверяват, е спирачната. Препоръчително е при всяка смяна на гумите, да възложите на експертите да проверят също спирачната система.
Важно: Колкото повече спирачките се износват, толкова по-ниско е нивото на спирачната течност. Следователно, трябва също редовно да проверявате нивото на спирачната течност.
Съвет: Натиснете спирачките и изтрийте ръждата. Всеки, който е склонен да бъде особено внимателен при шофиране и винаги спира много внимателно, от време на време трябва да настъпи малко по-силно педала на спирачката. Разбира се, само ако пътната обстановка го позволява. По този начин спирачните дискове се зачистват.
Смяната на спирачните накладки отнема известно време. На професионалистите в автосервизите за това са им необходими от 1 до 3 часа работно време.
Разходите варират в зависимост от модела на автомобила. По принцип може да се каже: Колкото е по-мощна колата, толкова по-скъпо. Тъй като при превозни средства с голяма мощност се използва по-мощна спирачна система, цента на смяната е по-висока. Например при Škoda Fabia спирачните накладки и дисковете отпред струват около 390 лева, а при Audi A8 те струват над 2500 лева.
Използваме само спирачни накладки и спирачни дискове от водещи марки като ATE, FERODO, BOSCHи други. Тези производители произвеждат своите продукти с материали според спецификациите на автомобилните производители, редовно провеждат тестове в съответствие техните строги норми и надвишават изискванията на ЕС за сменяеми спирачни накладки (стандарт ECE-R90).
Изберете наш обект
Услуги