Каква е всъщност разликата между зимните и летните гуми?
Много лесно се забелязва, ако се вгледате внимателно в гумата. ⚠ Летните гуми имат широки канали на протектора и нямат ламели като зимните или всесезонните гуми. Ламелите са по целия протектор до рамото на гумата. Те са фини, предимно зигзагообразни разрези в блоковете на протектора. При зимно време ламелите се свързват с лед и сняг и по този начин осигуряват оптимално сцепление върху заснежени и заледени пътища. Гумите със символ на снежинка преминават тест в сняг, поради което известните производители предлагат своите зимни и всесезонни гуми само със снежинка.
Зимните и летните гуми се различават и по каучуковата си смес.
❗ Зимните гуми имат много по-мек каучуков състав. ⏩ В резултат на това гумите запазват достатъчно сцепление дори при ниски температури, докато през летните жеги водят до повече износване и значително по-дълъг спирачен път. Летните гуми от друга страна се характеризират с много по-твърда каучукова смес със значително по-груб профил. Това ги прави идеални за летни условия.
Малък недостатък на зимните гуми е малко по-високият разход на гориво. Поради необходимото по-добро сцепление, съпротивлението при търкаляне на зимните гуми и съответно усилието, необходимо за придвижването им, е по-високо.
В допълнение към летните и зимните гуми, всесезонните гуми също стават все по-популярни през последните години. Предназначени са за каране по всяко време на годината. Те предлагат сцепление при високи летни температури, както и в сняг и кал, а също така ви спестяват необходимостта от смяна на колела през пролетта и есента. Поради естеството си те представляват само един компромис между летни гуми и зимни гуми, които за разлика от всесезонните гуми са оптимални за съответния сезон.
Подробна информация за всесезонните гуми вижте тук.
Основни характеристики на всесезонните, летните и зимните гуми
Има ли смисъл да карам зимни гуми през лятото?
Законът не забранява използването на зимни гуми през лятото. Но това, което важи и за летните гуми, важи и тук: каучуковата смес и структурата на протекторите на гумите са проектирани за специфични температурни диапазони. Повишеният дял на каучук в зимните гуми гарантира силно сцепление дори при ниски температури и предотвратява втвърдяването на силно натоварените зони на протектора. През лятото, от друга страна, температурите изискват точно това. Ако през лятото се карат зимни гуми, поведението при шофиране става значително по-малко надеждно. Това е като да имате недостатъчно напомпани гуми: превозното средство не е безопасно на пътя.
Заповядайте в обектите на MOTOEXPERT в 13 града в страната. ✅ Нашите специалисти ще Ви посъветват при избора и заедно ще може да намерите най-доброто решение.Полезно