Смяна на ангренажен ремък

Смяна на ангренажен ремък: Кога да отидете в сервиза? Колко струва?
Кога е сменен ангренажният ремък? Това е един от първите въпроси, които търговците на автомобили задават, когато изкупуват употребявано превозно средство. Ангренажният ремък е работното „магаре“: той трябва да издържи десетки хиляди километри без оплаквания, да бъде изключително гъвкав, но все пак да не позволява да се разтегне. И нито влагата, нито екстремните температури трябва да му навредят. Ако се скъса, двигателят почти винаги е счупен и е необходим основен ремонт.
Ето защо на водачите се препоръчва да спазват предписаните от производителите интервали за подмяна.

Какво се случва, ако ангренажният ремък се скъса?
Ако собственикът на автомобила се придържа към интервалите на смяна, той обикновено избягва скъсването на ангренажния ремък. Ако все пак това се случи, двигателят е счупен. Защото тогава клапаните и буталата се сблъскват, което води до големи повреди на двигателя.

Какво представлява ангренажният ремък?
Ангренажните ремъци и ангренажните вериги пренасят мощността от коляновия вал към разпределителния вал на четиритактовите двигатели. По този начин те гарантират, че разпределителните валове могат да контролират процесите на отваряне и затваряне на всмукателните и изпускателните клапани.
Важно е да се отбележи, че разпределителните валове трябва да са в синхрон спрямо коляновия вал, тъй като двигателят трябва да остане в ритъм. За да останат синхронизирани движенията на буталата и клапанаите, е много важно ремъците и веригите да не са износени.

Ангренажен ремък и ангренажна верига: разликата
За да бъде ангренажният ремък здрав и опънат, той е изработен от специални пластмаси със стоманен шнур и вложки от фибростъкло. Ангренажната  верига е изработена от метални връзки.
Ангренажният ремък спестява място за монтаж в сравнение с веригата. Поради тази причина ангренажните ремъци обикновено се използват за по-малки двигатели, докато ангренажните вериги са особено подходящи за по-големи агрегати.

Кога трябва да сменим ангренажния ремък?
За разлика от много ангренажни вериги, ангренажният ремък не издържа целия живот на автомобила. Производителите препоръчват смяна на редовни интервали. Смяната на всеки 90 000 до 180 000 километра е правилото, в зависимост от модела и марката на автомобила.
Ако интервалът на смяна е надвишен, ангренажния ремък трябва да бъде сменен скоро. Докато колата не е стигнала в сервиза, препоръчително е да шофирате внимателно без прекомерни промени в натоварването, като например рязко ускорение. Интервалът на смяна обаче изобщо не може да бъде удължен чрез по-леко каране.

Има ли признаци на скъсване на ангренажния ремък?
Ангренажният ремък се скъсва без предварително предупреждение и не показва признаци на предстоящо скъсване. Затова въпросът за смяната на ангренажния ремък е особено важен при поддръжката на автомобила.

Трябва ли да се сменя ангренажната верига?
Тъй като ангренажната веригат по принцип е по-издръжлива, производителите не посочват никакви интервали за нейната смяна. Но това не означава, че тя непременно ще издържи за целия живот на колата.
За разлика от ангренажния ремък, слабостите във веригата се показват с тракане при потегляне. Това се случва например, когато обтегачът на веригата се отпусне под налягане. Резултатът: веригата се удължава. Следователно трябва да проверявате редовно веригите и обтегачите, като износващи се части, ако имат изминат по-голям пробег.

Кога е бил последно сменен ангренажният ремък?
Информация за извършените смени на ангренажния ремък обикновено може да се намери в сервизната книжка. Освен това, стикер в отделението на двигателя може да показва, кога ангренажният ремък е бил сменен за последно. MOTOEXPERT предлага мобилно приложение, което представлява една електронна сервизна книжка, която генерира автоматични напомняния при изтичане на определени интервали, свързани с поддръжката и експлоатацията на автомобила.

Какво се прави при смяна на ангренажния ремък?
Смяната на ангренажен ремък е свързана с много работа при почти всички превозни средства. За да смените ангренажния ремък, първо трябва да свалите предпазителя му. Обикновено това е възможно само чрез демонтиране на цялата или част от предната част на автомобила. В редки случаи двигателят също трябва да бъде напълно свален. Благодарение на отстранените части, механикът може по-лесно да получи достъп до ремъка и да го смени. Тук е важно позицията на коляновия вал и разпределителния вал да е в горната мъртва точка по време на смяната.

Обикновено при смяна на ангренажен ремък се сменят и оптяжните и /или паразитните ролки. Тяхната задача е да насочват и отклоняват ремъка и да го поддържат опънат през целия му експлоатационен живот. Тъй като ангренажният ремък задвижва и водната помпа, то нейната смяна е също препоръчителна. Това спестява евентуален допълнителен демонтаж, ако помпата дефектира след смяната на ангренажния ремък. След това новите части се сглобяват отново според спецификациите на производителя. Това е много важно, тъй като трябва да се обърне специално внимание на правилното положение на коляновия вал и разпределителните валове. След като всичко е поставено правилно и ремъкът е опънат, предпазителят на ангренажния ремък се поставя отново. Тогава смяната е завършена.

Колко струва смяната на ангренажен ремък?
Разходите за смяна на ангренажен ремък варират в зависимост от модела на автомобила. При MOTOEXPERT смяната на ангренажен комплект започва от 150 лв. Ние разполагаме с необходимите специални инструменти и квалифицирани специалисти и даваме гаранция от 1 година за извършения ремонт.

Изберете наш обект

Враца (1)
Плевен (1)
София (6)
Благоевград (1)
Пловдив (1)
Ст. Загора (2)
Хасково (3)
Кърджали (1)
Сливен (1)
Бургас (2)
Варна (2)
Силистра (1)
Русе (1)

Предлагаме голямо разнообразие от автомобилни гуми