Смяна на маслото на автоматична скоростна кутия

Автоматичната скоростна кутия в автомобила е изложена на високи механични и температурни натоварвания по време на работа. Поради това смазката на маслото се влошава с времето. Маслото за автоматична скоростна кутия също е подложено на процес на стареене и абсорбира износването на зъбните колела на предавките. Следователно, всеки автомобил с автоматични скорости се нуждае от смяна на маслото на скоростната кутия на определени интервали. Това трябва да стане преди появата на първите признаци на проблеми.

Причини за смяна на маслото в автоматичната скоростна кутия.


Ако използваното масло за автоматичната скоростна кутия не бъде подновено, то в нея може да се образува пяна и маслена утайка. Освен това водачът често ще усеща тресене на скоростната кутия, грешки в превключването на автоматичните скорости или проблеми с предаването на мощността. В най -лошия случай тези сигнали могат да доведат до повреда на автоматичната скоростна кутия, което е доста по-скъпо от смяната на маслото. Смяната на маслото в автоматичната скоростна кутия е значително по-сложна от смяната на моторното масло. Затова е задължително да се извърши от професионалисти в специализиран сервиз, както и по екологични причини. При никакви обстоятелства шофьорът не трябва сам да сменя маслото на автоматичната скоростна кутия (ATF Automatic Transmission Fluid), тъй като събирането, съхраняването и изхвърлянето на старото трансмисионно масло изисква специално оборудване. Освен това днес на пазара съществуват безброй видове масла със стандарти SAE, API и ISO. Само ATF е подходящо за автоматична скоростна кутия.

Операции при ръчната смяна на маслото на автоматичната скоростна кутия.


При смяна на маслото на автоматичната скоростна кутия масленият филтър и уплътнението винаги се сменят едновременно. За тази цел, масленият съд на автоматичната скоростна кутия (картер) и уплътнението се свалят и почистват със специален почистващ препарат или сгъстен въздух. След като поставите новия филтър, чистият картер за автоматичната скоростна кутия се сглобява отново и се налива новото масло. Правилното масло, специфично за превозното средство, се определя съответно с предписанието на производителя. Накрая двигателят се стартира и всички позиции на лоста за превключване се задействат за няколко секунди. В резултат на това новото масло е напълно разпределено по всички канали. Затова често се долива допълнително прясно масло. След смяната на маслото следва задължително тестово задвижване на автомобила и ако е необходимо, всички параметри на блока за управление на автоматичната скоростна кутия се нулират с помощта на диагностичния тестер. При ръчната смяна на маслото на автоматичната скоростна кутия не е възможно всичкото масло да бъде заменено. Над 30% от старото масло остават.

Машинна смяна на маслото и промивка на автоматичната скоростна кутия.


При съвременните автомобили смяната на маслото на автоматичната скоростна кутия започва в сервиза на повдигаща платформа - подемник. Първата стъпка е да свържете специалното промивно устройство посредством маркучи и адаптери към връзките между охладителя на трансмисионното масло и автоматична скоростната кутията. Това създава затворен кръг за промиване. Понякога към старото масло се добавя почистващ препарат, преди да се изпомпва, за да се почисти вътрешността на скоростната кутия. Веднага след като двигателят на колата заработи, заработва и маслената помпа на автоматичната скоростна. Промивното устройство взема отработеното масло и го изпомпва обратно в автоматична скоростна кутията, докато потокът на маслото се обърне. След това, ново масло (ATF), което може да бъде разпознато по яркочервения си цвят, се влива в автоматична скоростна кутия и старото масло се задържа в устройството. Сега двигателят трябва да работи за няколко минути, за да може новото масло да се затопли. Всяко положение на лоста за превключване трябва да се задейства, за равномерно разпределение на маслото. Тъй като това промиване на автоматична скоростна кутията премахва отработеното масло почти напълно (около 90 процента), то е особено ефективно.

Разходи за смяна на трансмисионното масло на автоматична скоростна кутия.


При автоматичната скоростна кутия смяната на маслото е по-скъпа, отколкото при ръчна скоростна кутия, поради по-високите материални разходи и труд. В зависимост от модела на автомобила работата отнема около един час, включително демонтаж, смяна на филтъра, загряване на двигателя и отчитане и настройване на паметта за грешки. В допълнение, по-голямото количество масло в автоматичната скоростна кутия (пет до шест литра) също води до по-високи разходи. Цената за смяна на маслото на автоматична скоростна кутия във веригата сервизи MOTOEXPERT започва от 70 лв., в зависимост от марката и модела. За тази цена шофьорът получава по-добро поведение при превключване, по-дълъг експлоатационен живот на автоматичната скоростна кутията и намален разход на гориво.

Сменете маслото на автоматичната скоростна кутия в професионален сервиз, като тези от веригата MOTOEXPERT.


Ако търсите надежден сервиз за смяна на маслото на автоматични скоростни кутии, то веригата MOTOEXPERT е правилният адрес. Експертите от MOTOEXPERT препоръчват смяната на трансмисионното масло да се извършва след около 80 000 км до 120 000 км. Трябва да бъде спазено предписанието на производителя. Също след ремонтни дейности на скоростната кутия е задължителна професионална смяна на маслото.

Веригата MOTOEXPERT предлага услугата „Смяна на масло на автоматична скоростна кутия“ в 13 града в Страната. Ние разполагаме с необходимото оборудване и квалифицирани специалисти за това.

Изберете наш обект

Враца (1)
Плевен (1)
София (6)
Благоевград (1)
Пловдив (1)
Ст. Загора (2)
Хасково (3)
Кърджали (1)
Сливен (1)
Бургас (2)
Варна (2)
Силистра (1)
Русе (1)

Предлагаме голямо разнообразие от автомобилни гуми