Реглаж на преден и заден мост

Важна част от рутинната проверка на автомобила е реглажът на предния и заден мост. Това е центровка на колелата, която гарантира, че всички колела на превозното средство са правилно подравнени. При тази услуга се регулират сходимостта и страничния наклон на колелата, за да се постигне оптимално поведение при шофиране и да се предотвратят опасности в движението по пътищата.
 Реглажът на преден и заден мост - предимствата обобщени от MOTOEXPERT:



  • Равномерно износване на гумите
  • Повече безопасност в движението по пътищата
  • Колелата вървят гладко
  • Увеличен живот на гумите
  • Намалено износване на други авточасти
  • По-добро шофиране

Кога трябва да направя реглаж на автомобила?


Ако забележите криво стоящ волан или нестабилност във волана по време на шофиране, това показва неправилна геометрия на кормилното управление. Скърцането в завоите и силните звуци при търкаляне също са спешни индикации за посещение в сервиза. Регулиране на геометрията на колелата  трябва да се извърши и при промяна в окачването на автомобила, тъй като шасито е връзката между превозното средство и пътя и както мощността, така и задвижващият момент се предават на пътя чрез шасито. Реглажът е особено важен и след работа по волана, за да се гарантира правилна геометрия на кормилното управление.
Ако погледнете по-отблизо гумите си и видите неравномерно износен профил, това показва едностранно износване на гумите и трябва спешно да бъде коригирано от професионалист. Защото правилното износване на гумите не само ви спестява пари в дългосрочен план, но и защитава околната среда. Дори след тежък контакт с бордюр или често шофиране през дупки, геометрията на автомобила трябва да се проверяват от специализиран персонал.
Като предпазна мярка, реглажът на преден и заден мост трябва да се извършва най-малко на всеки две години или след сезонна смяна на гуми, за да се предотвратят опасности по пътя.

Как се прави реглаж на автомобила?


По време на реглажа се проверяват стойностите на настройката и на геометрията на колелата и се записват електронно от компютър. Отчитат се действителните и целевите стойности на осите. В най-добрия случай действителната стойност е същата като целевата стойност.
Измерването на сходимостта показва дали колелата са успоредни едно на друго или дали трябва да се очаква различно поведение при шофиране при завой (например колата дърпа наляво/надясно при шофиране).
Ъгълът на колелата спрямо пътната настилка и оста на автомобила се проверява при регулиране на страничния наклон. Ако ъгълът на вертикалната ос е отрицателен (гумите се накланят твърде много навътре), това има ефект върху стабилността на права линия и спирачния път. Стабилността при завой се влошава, ако ъгълът на вертикалната ос е положителен, което означава, че гумите се накланят твърде много навън. 
Съществуват два метода за регулиране на геометрията. От една страна има лазерно замерване на колелата, при което сензорите са прикрепени към всяко колело и абсолю
тната позицията и позицията по между им се сравняват една с друга. След това действителните и целевите стойности се показват графично. Лазерното регулиране на геометрията на колелата обикновено отнема между 30 минути и един час.
Вторият метод е 3D измерване и регулиране. Тук рефлекторите са монтирани на колелата и се записват от камера. След това се създава 3D модел, който показва и анализира стойностите на осите. По 3D метода проверката на геометрията обикновено отнема 20 минути. 
Ако стойностите са неправилни, тогава се извършва реглаж. Сходимостта, страничния наклон и евентуално отклонение на наклона на амортисьорите се коригират, така че действителната стойност да съответства отново на целевата стойност.

Какви негативни ефекти има неправилната геометрия на осите?


Неправилните стойности за страничен наклон и сходимост водят до промени в поведението на автомобила при шофиране, особено при завиване и при спиране, което от своя страна може да застраши безопасността Ви. Автомобилът може да дърпа повече наляво или надясно или може да бъде трудно да се управлява. Може да се получи и едностранно износване на гумите, което означава, че гумите трябва да се сменят по-често. Всичко това може да бъде избегнато! Освен това пружините, амортисьорите и окачването на колелата могат да се износят и може да се получи повишен разход на гориво поради нарастващото съпротивление при търкаляне. Електронните асистиращи системи като адаптивен круиз контрол и система за предупреждение за напускане на лентата също се влияят от неправилно регулираните оси. Това може да доведе до неправилно функциониране на системите. Ето защо е още по-важно да се извършва редовно професионално регулиране на геометрията на колелата, за да се предотвратят подобни проблеми.

Какви са разходите за реглаж на преден и заден мост?


Разходите за реглаж могат да варират в отделните обекти на MOTOEXPERT. Освен това може да се прилагат различни цени в зависимост от модела на превозното средство. При това, типът на шасито също може да окаже влияние върху цената за регулиране на геометрията на колелата. Сметката за BMW със спортно окачване ще е по-висока, отколкото за малък Opel. Продължителността обаче почти не се различава: проверката на геометрията на колелата обикновено отнема 15 минути. Ако след това се регулират преден и заден мост, това трябва да отнеме около един час. Цената при MOTOEXPERT за проверка на геометрията е от 20 лв. до 40 лв., а цената за реглаж на преден и заден мост е от 30 лв. до 80 лв., в зависимост от марката и модела на автомобила. 
Сервизите на MOTOEXPERT са оборудвани с 3D стендове и нашите специалисти гарантират една висококачествена услуга.

Изберете наш обект

Враца (1)
Плевен (1)
София (6)
Благоевград (1)
Пловдив (1)
Ст. Загора (2)
Хасково (3)
Кърджали (1)
Сливен (1)
Бургас (2)
Варна (2)
Силистра (1)
Русе (1)

Предлагаме голямо разнообразие от автомобилни гуми