Ремонт на ходова част

Всички механизми, които осигуряват взаимодействието между колелата и носещите детайли на автомобила, формират неговата ходова част. Това са рамата, оси, окачвания, ресори, амортисьори, напречни и надлъжни щанги, мостове, колела и гуми.
Благодарение на окачването на колелата, купето поема различни вертикални, надлъжни, ъглови и напречно-ъглови вибрации. За да могат нашите автомобили да служат по-дълго, а шофьорите да се чувстват по-добре, колелата не са свързани твърдо с каросерията. Например, ако вдигнете колата във въздуха, тогава колелата ще увиснат, окачени на лостове и пружини. Разбира се, шарнирните лостове и пружини са стоманени и са направени надеждно и безопасно. За предотвратяване на вибрации, друсане и за комфортно и сигурно шофиране автомобилите са оборудвани с амортисьори. Тази част контролира еластичността на пружината, поглъщайки по-голямата част от вибрационната енергия. Гумите са първите елементи на автомобила, които възприемат неравностите на настилката и, с еластичността си, омекотяват вибрациите от профила на пътя. Те могат да служат като показател за здравето на окачването. Бързото и неравномерно износване на гумите показва намаляване на силите на съпротивление на амортисьорите под допустимата граница. Пружините, а не амортисьорите, поддържат теглото на автомобила. Основните еластични елементи като пружинни ресори поддържат корпуса на същото ниво, осигурявайки еластична връзка между автомобила и пътя. По време на работа еластичността на пружините се променя поради стареене на метала или поради постоянно претоварване, което води до влошаване на характеристиките на автомобила. Ако просветът се намали и колата потъне без товар, тогава е време да смените пружините

Ремонт и поддръжка на ходовата част на автомобила
Периодичната проверка и своевременният ремонт на ходовата част на автомобила са най-важният елемент от пътната безопасност като цяло – както за водача, така и за неговите пътници.

Най-често срещани повреди в ходовата част
 1. Автомобилът „занася“ встрани. Тази изниква по различни причини: нарушена взаимна геометрия на предните колела, разлика в налягането на гумите, деформация на щангите, сериозна разлика в износването на гумите, нарушена паралелност между задния мост и предния мост.
 2. Прекалените вибрации по време на движение сочат нарушен баланс на гумите; износване на лагери или на амортисьор; счупване на пружинен ресор.
 3. Колебания в управлението, залитане на завои и при спиране. Тук причината може да е повреда на амортисьорите, счупена пружина или друг компонент на окачването.
 4. При шофиране се чуват звуци от окачването - възможни са повреди в амортисьорите или ходовата част. Тропане в окачването се предизвиква още от деформирани гумено-метални шарнири, гумени тампони и втулки; това води до отслабване на частите в гнездата им – премахва се само чрез замяна.
 5. Скърцане или чукане в амортисьор показва, че той скоро ще се износи или е налице деформацията на корпуса; възможно е разхлабване в крепежа на буталото и резервоара на амортисьора. Прави се внимателен преглед на течовете.
 6. Ако протекторите на гумите са изтрити неравномерно, може би е налице дебалансиране на колелата. Важно е също да проверите шарнирите и втулките – възможно е разхлабване. Този проблем се появява често заради повредени джанти и нарушен баланс на предните колела.
 7. При спиране се появява отчетливо скърцане - това показва нередност в спирачните дискове, амортисьора, стабилизатора или крепежните части, както и на повредена пружина.
 8. Амортисьорите омасляват. Необходимо е да се проверят уплътненията на корпуса, възможно е течността да изтича поради попадане на чужди частици вследствие на повредени прахозащитни комплекти.
 9. Амортисьорът не осигурява желаното съпротивление по време на компресия. Това е възможно да се дължи на разхерметизиран клапан, износеност на направляващата втулка или дори на корпуса.

Ремонтът на ходовата част се състои в безусловна подмяна на износените части – само така се гарантира сигурността и живота на водача и пътниците, както и на другите участници в движението.

Диагностика на ходовата част
Диагностиката на ходовата част на превозното средство включва проверка на:
 - амортисьори, лостове, пружини, опорни шайби;
 - кормилни уплътнения, сачмени лагери;
 - лагерите на колелата;
 - херметичността на спирачната система и на хидравличните системи;
 - определяне на износването на дискове, маркучи, спирачни накладки и барабани.

Редовната диагностика може да открие проблеми в ходовата част преди да са се появили ясни признаци за дефектирали елементи. Въз основа на диагностиката специалистите на Motoexpert съставят списък на необходимите операции и започват ремонта след Вашето съгласие.

Автосервизите Motoexpert, които ще намерите във всички по-големи градове, разполагат с професионалисти и специално оборудване, специални инструменти, съответствие с технологиите за ремонт, оригинални резервни части –  само така се гарантира, че ремонтът на ходовата част на на Вашия автомобил ще се проведе на високо качество.

Изберете наш обект

Враца (1)
Плевен (1)
София (6)
Благоевград (1)
Пловдив (1)
Ст. Загора (2)
Хасково (3)
Кърджали (1)
Сливен (1)
Бургас (2)
Варна (2)
Силистра (1)
Русе (1)

Предлагаме голямо разнообразие от автомобилни гуми